FAQ

Algemeen

  • Wanneer vindt De Warmste Week plaats?

    Acties in het kader van De Warmste Week kunnen het hele jaar door geregistreerd worden. De registratie van jouw actie kan vanaf begin september 2018 tot en met 23 december 2018 om middernacht.

  • Wat is het doel van De Warmste Week?

    Net als vorig jaar kies je zelf welk goed doel je wil steunen met De Warmste Week. Je krijgt daarvoor de keuze uit een lijst van vzw's die zich registreerden en goedgekeurd zijn door de Koning Boudewijnstichting.

  • KUNNEN JULLIE EEN REPORTER STUREN TIJDENS MIJN ACTIE?

    In het kader van De Warmste Week bezoekt het Warmste Week-team verschillende acties in heel Vlaanderen. We doen ons best om zoveel mogelijk acties in beeld te brengen, maar door het grote aantal initiatieven in Vlaanderen kunnen we helaas niet bij iedereen langsgaan. 

Music For Life

  • Wanneer begint Music For Life?

    Music For Life begint op 18 december en loopt tot en met 24 december.

  • KAN IK DE OPBRENGST VAN MIJN ACTIE KOMEN AFGEVEN?

    Neen. De opbrengst moet gestort worden via dewarmsteweek.be. Het is niet mogelijk om cash geld af te geven tijdens Music For Life.

  • KAN IK OP DE RADIO VERTELLEN OVER MIJN ACTIE?

    Tijdens Music For Life doen we ons best om zoveel mogelijk acties aan het woord te laten op de radio. Helaas kunnen we dat niet garanderen voor iedereen door het grote aantal initiatieven in Vlaanderen.

  • KAN IK MIJN PLAATJE HOREN OP DE RADIO?

    Als je jouw plaat hebt aangevraagd via dewarmsteweek.be en je je gsm-nummer hebt opgegeven, word je – indien je dat wenst - telefonisch of via sms op de hoogte gebracht als jouw plaat gedraaid wordt. We doen ons best om zoveel mogelijk mensen hun verzoekplaatje te draaien, maar we kunnen dat niet garanderen voor iedereen.

  • KAN IK LANGSKOMEN OM OP DE RADIO TE VERTELLEN OVER MIJN ACTIE?

    Dat kan. Aanmelden doe je aan de ontvangstbalie van de acties. Ter plaatse bekijken onze medewerkers of het mogelijk is om jou aan het woord te laten in onze live-uitzending. Opgelet: het is live radio, we kunnen niet iedereen garanderen dat ze aan het woord kunnen komen - we rekenen alvast op jouw begrip.

  • Kan ik langskomen in Puyenbroeck?

    Iedereen is welkom in Puyenbroeck in Wachtebeke tijdens De Warmste Week van 18 tot en met 24 december. Dat kan elke dag van 6 uur 's morgens tot middernacht. Aanmelden in de actietent kan je tussen 9 uur en 23 uur.

  • Is er nog een glazen huis?

    Er is geen glazen huis meer. Jullie zijn van 18 tot en met 24 december welkom in Puyenbroeck in Wachtebeke.

  • Kan ik blijven slapen in Puyenbroeck?

    Er wordt zelf geen camping georganiseerd door Music For Life, maar je kan er wel blijven slapen!

    Het provinciaal domein Puyenbroeck heeft wel een camping. Een overnachting boeken doe je hier.

  • Is domein Puyenbroeck toegankelijk voor mensen met een beperking?

    Bezoekers met een beperking kunnen hun wagen parkeren op de voorbehouden parkeerplaatsen (Parking 1 – Puyenbrug 1A, 9185 Wachtbeke). We voorzien een toegankelijk toilet en waar nodig brengen we de nodige hellende vlakken aan zodat alles vlot bereikbaar is. Bij de concerten in The Flame wordt een rolstoelpodium voorzien. Er zijn Inter-vrijwilligers aanwezig die tijdens de concerten assistentie kunnen verlenen waar nodig. 

  • Zijn honden toegelaten op het domein in Puyenbroeck?

    Enkel assistentiedieren zijn toegelaten op het domein van Music For Life in Puyenbroeck. 

  • Wat is er allemaal te doen als ik langskom tijdens Music For Life?

    Je kan onze live radioshow volgen, er zijn sessies van verschillende artiesten en dj-sets.

    Daarnaast zijn er drank- en eetkraampjes.

  • Mag ik eten/drinken meenemen naar Puyenbroeck?

    Er zijn verschillende horeca-uitbatingen op het Music For Life-terrein. Het is niet toegelaten zelf eten en drinken mee te nemen.

  • IK HEB EEN PLAAT AANGEVRAAGD. KRIJG IK EEN FISCAAL ATTEST?

    Neen. De storting voor het aanvragen van een plaat geeft geen recht op een fiscaal attest.

  • Waar vindt Music For Life plaats?

    Music For Life vindt plaats in Provinciaal Domein Puyenbroeck in Wachtebeke (Puyenbrug 1a, 9185 Wachtebeke).

  • Kan ik mijn actie laten doorgaan op de site van De Warmste Week?

    Om organisatorische redenen is het niet toegestaan een actie of verkoop ten voordele van eender welk goed doel te organiseren op De Warmste Week-sites,

Acties

  • IK WIL EEN ACTIE DOEN. HOE KIES IK MIJN GOED DOEL?

    Je kiest je goed doel uit de lijst van Vlaamse vzw’s die zijn goedgekeurd door de Koning Boudewijnstichting. Staat de Vlaamse vzw waar jij een actie voor wil doen niet in de lijst? Verwittig deze vzw dan – zij moeten zich eerst registreren via dewarmsteweek.be. De Koning Boudewijnstichting is verantwoordelijk voor de goedkeuring ervan.

  • IK WIL EEN ACTIE DOEN MET MIJN BEDRIJF, ORGANISATIE OF VERENIGING. KAN DAT?

    Ja. Doe je een actie met meerdere personen, moet je wel steeds 1 persoon opgeven als contactpersoon. Ook als particulier of individu kan je een actie organiseren voor De Warmste Week.

  • IK WIL EEN ACTIE DOEN VOOR VERSCHILLENDE GOEDE DOELEN. KAN DAT?

    Neen. Eén actie, één goed doel. Het staat je wel vrij om verschillende acties te organiseren voor verschillende goede doelen. Maar het is belangrijk om deze acties apart te registreren op dewarmsteweek.be. Anders kan de Koning Boudewijnstichting niet instaan voor een correcte administratieve opvolging en verwerking.

  • WANNEER MAG IK EEN ACTIE ORGANISEREN?

    De registratie van jouw actie kan vanaf begin september 2018 tot en met 23 december 2018 om middernacht.

  • IK HEB EEN ACTIE GEORGANISEERD. HOE WEET IK DAT HET GELD GOED TERECHT KOMT?

    De Koning Boudewijnstichting ziet hierop toe: ze zorgen voor de verzameling en de uitbetaling van de gestorte gelden ten voordele van de aanvaarde goede doelen.

  • IK HEB EEN ACTIE GEORGANISEERD. KRIJG IK EEN FISCAAL ATTEST?

    Neen. De opbrengsten van deze acties geven nooit recht op een fiscaal attest. 

    Ook een storting bij het aanvragen van een plaatje geeft geen recht op een fiscaal attest.

  • IK WIL GEEN ACTIE DOEN MAAR WEL STEUNEN MET EEN VRIJE GIFT. KAN DAT?

    Neen, de Koning Boudewijnstichting kan geen giften ten voordele van de globale actie of ten voordele van specifieke actie(s) ontvangen. Enkel door zelf een actie te organiseren voor een van de goedgekeurde goede doelen kan je geld inzamelen voor De Warmste Week. Je kan altijd onze agenda checken om acties te steunen die plaatsvinden in jouw buurt of meelopen met de Warmathon.

  • IS DE VRT VERANTWOORDELIJK VOOR ALLE ACTIES VAN DE WARMSTE WEEK?

    Neen. Als je een actie organiseert draag je zelf de verantwoordelijkheid voor deze actie. Pluis dan ook vooraf grondig uit waar je actie aan moet voldoen (bijvoorbeeld of je voor je actie een verzekering nodig hebt, of je bepaalde toestemmingen moet bekomen, vergunningen moet aanvragen dan wel andere formaliteiten moet vervullen).

  • IK WIL EEN ACTIE ORGANISEREN. HOE ZAMEL IK GELD IN?

    Je organiseert een actie met de intentie om geld in te zamelen voor een zelfgekozen goed doel. De opbrengst van je actie stort je integraal aan de Koning Boudewijnstichting, die dit geld integraal overmaakt aan de betrokken vzw. Jouw actie heeft geen commerciële inslag en mag geen onderwerp zijn van koppelverkoop. De Koning Boudewijnstichting houden zich het recht voor om acties te weigeren die niet aan deze spelregels voldoen of niet in de geest liggen van De Warmste Week.

  • WAT DOE IK MET DE OPBRENGST VAN MIJN ACTIE?

    Gelieve de opbrengst van jouw actie voor 24 december 2018 over te maken via www.dewarmsteweek.be. Log in op je persoonlijk dashboard, selecteer je actie,  klik door op ‘mijn betaling’ en voer de betaling uit. Zo breng je ons op de hoogte van wat jouw actie heeft opgebracht en kunnen we jouw opbrengst meetellen in het totaalbedrag van De Warmste Week 2018. Begin januari 2019 zorgt De Koning Boudewijnstichting ervoor dat het geld van jouw actie goed terecht komt bij jouw goede doel. Heb je op 24 december 2018 nog geen zicht op het totaalbedrag van jouw actie, dan vragen we om jouw storting zo snel mogelijk zeker in orde te brengen via www.dewarmsteweek.be.

    Je kan nooit de opbrengst van je actie rechtstreeks aan jouw goed doel overmaken.

  • Waar kan ik promomateriaal vinden?

    De Warmste Week kan geen promomateriaal opsturen. Als je inlogt op je persoonlijke pagina op www.dewarmsteweek.be vind je wel heel wat promomateriaal dat je mag gebruiken. Je vindt er onder andere het logo, het lettertype, een affiche, banners...

  • KAN IK ALS GOED DOEL DE GEGEVENS VAN DE ACTIEVOERDERS RAADPLEGEN?

    Goede doelen kunnen bepaalde gegevens waarvoor actievoerders toestemming hebben gegeven om te delen (naam, email en actienaam) raadplegen om te delen met het goede doel. Deze gegevens worden beschikbaar gehouden t.e.m. 31/12/2018.

  • Ben ik verplicht om Sabam te betalen voor mijn actie?

    Ja! Als je een actie organiseert draag je zelf de verantwoordelijkheid voor deze actie. Pluis dan ook vooraf grondig uit waar je actie aan moet voldoen (bijvoorbeeld of je voor je actie een verzekering nodig hebt, of je bepaalde toestemmingen moet bekomen, vergunningen moet aanvragen dan wel andere formaliteiten moet vervullen). Indien je voor je actie dus bepaalde auteursrechten moet betalen, ligt die verantwoordelijkheid bij jezelf. Op het einde van De Warmste Week doet Sabam zelf een gift, waardoor je geld uiteindelijk toch nog bij het goede doel terechtkomt. 

    Voor meer info omtrent auteursrechten kan je terecht op https://www.sabam.be/nl/faq.

Warmathon

  • Waar en wanneer kan ik deelnemen aan de Warmathon?

    Van dinsdag 18 t/m zondag 23 december 2018 kan je deelnemen aan de Warmathon in deze steden:

    • DI 18/12 GENK
    • WO 19/12 LEUVEN
    • DO 20/12 BRUSSEL
    • VR 21/12 ANTWERPEN
    • ZA 22/12 GENT
    • ZO 23/12 BRUGGE

    De Warmathon is er dagelijks van 14u tot 20u. De site opent om 13u en sluit ten laatste om 21u. Je kan tot 19u30 starten met lopen.

  • Is vooraf inschrijven noodzakelijk?

    Inschrijven voor de Warmathon 2018 kan vanaf maandag 15 oktober vanaf 8 uur.

    Vooraf online inschrijven is aangewezen om je van een plaats bij de Warmathon te verzekeren. De beschikbare plaatsen zijn beperkt. Dit kan vanaf maandag 15 oktober tot de dag voor de Warmathon om 23u via deze link, zolang er beschikbare plaatsen zijn. Je kan zowel individueel als in groep inschrijven (een groep telt minimum 10 pers.). Inschrijven op de Warmathon zelf kan, indien er nog beschikbare plaatsen zijn. Hou wel rekening met mogelijke wachtrijen.

  • Kan ik een groep inschrijven?

    Via de link van de stad van je keuze kan je zowel individueel inschrijven, een groep aanmaken of je laten toevoegen aan een groep. (Groepsinschrijving kan vanaf 10 personen).

    • Wanneer je een groep aanmaakt, ontvang je een groepscode. Met deze code en het door jou gekozen paswoord (vergeet dit niet!) kan je de groep altijd beheren. Het is belangrijk dat je deze groepscode aan je deelnemers communiceert zodat zij zichzelf voor de gekozen Warmathon kunnen inschrijven. Iedereen dient zich via dewarmsteweek.be in te schrijven, zijn/haar goede doel te kiezen en vervolgens de gekozen Warmathon (waar jullie allen aan willen deelnemen) te kiezen. Vervolgens klik je op ‘sluit aan bij een groep’ en geef je de groepscode in. Je wordt nu doorverwezen naar jullie groepsinschrijving waar je je persoonlijke gegevens moet invullen.

    Wie een groepsinschrijving maakt (= de groepsverantwoordelijke) heeft de keuze om ‘individueel’ of ‘alles samen’ aan te duiden. Bij de eerste keuze krijgt elke deelnemer individueel zijn/haar e-ticket toegestuurd waarmee hij/zij het startnummer individueel kan afhalen. Bij de tweede keuze wordt er een groepspakket op groepsnaam gemaakt die je bij de stand ‘GROEPEN’ kan afhalen. Enkel de groepsverantwoordelijke kan het pakket met borstnummers af halen. Alle Groepsverantwoordelijken die voor een gezamenlijke afhaling hebben gekozen, krijgen +/- 1 week voor het evenement een email met de nodige info.

    Belangrijke informatie in verband met het afsluiten van je groepsinschrijving: om je groepsinschrijving vlot te verwerken, vragen we je om je groep te vervolledigen, af te sluiten en te betalen tegen uiterlijk maandag 3 december 23u00. Nadien is het niet meer mogelijk om deelnemers toe te voegen en/of wijzigen door te geven.

    • Opgelet! Bestaat jouw groep bij het afsluiten uit minder dan 10 personen, dan zullen jullie inschrijvingen, eenmaal betaald, verder behandeld worden als individuele inschrijvingen. Dat wil zeggen dat de startnummers niet als pakket zullen klaarliggen aan de desk “groepen”, maar individueel moeten worden opgehaald.
    • Facturatie is niet mogelijk.
    • Groepsinschrijvingen kunnen enkel via de officiële online inschrijvingsmodule. Excellijsten e.d.m worden niet aanvaard.
    • De locatie en datum van je inschrijving kan niet meer gewijzigd worden na betaling.
  • Hoeveel kost een deelname aan de Warmathon en wat gebeurt er met mijn inschrijvingsgeld?

    Nieuw dit jaar is dat je zelf kiest voor welk goed doel/VZW je loopt/stapt/jogt! Een deelname aan de Warmathon kost 15 euro per deelnemer. 10 euro gaat integraal en belastingvrij naar je zelf gekozen goed doel. Deze transactie wordt gecoördineerd door de Koning Boudewijnstichting. Ze zorgen voor de verdeling en uitbetaling van de gestorte gelden ten voordele van de aanvaarde goede doelen. De resterende 5 euro (inclusief 21% BTW) dekt je verzekering als deelnemer, water bij het finishen en geeft je recht op een officieel Warmathon-startnummer.

    Vanaf dit jaar kan je je zelf gekozen goed doel nog een extra financieel duwtje in de rug geven door je bijdrage te verhogen, bovenop je inschrijving.

    Wie dat wil kan een vrij bedrag toevoegen dat rechtsreeks naar je persoonlijk goed doel gaat. Het bedrag bepaal je zelf. Er zijn geen minima of maxima. Je kan dit ingeven op de betaalpagina bij het afsluiten van je registratie. Bij de Warmathon kunnen geen fiscale attesten uitgereikt worden. 

  • Moet ik een getrainde loper zijn om deel te nemen aan de Warmathon?

    Neen. De Olympische gedachte “deelnemen is belangrijker dan winnen” geldt meer dan ooit bij de Warmathon. Of je nu loopt, stapt of jogt, het maakt niet uit. Je deelname is een warm gebaar en je steunt er bovendien je zelf gekozen goed doel mee.

    Hou er wel rekening mee dat er actieve en getrainde lopers op het parcours zijn. Wees hoffelijk voor elkaar. Wie echt rondjes wil maken, blijft best rechts op het parcours. Wie liever stapt of jogt, houdt links.

    Deelnemen vereist een goede gezondheid. De deelnemer verklaart te voldoen aan deze voorwaarde. De organisatie beveelt voor deelname een preventief sportmedisch onderzoek aan bij een erkend sportarts.

  • Hoeveel rondjes mag ik lopen?

    Je loopt zoveel rondjes als je zelf wilt tijdens de openingstijden van de Warmathon.

  • Hoe lang is het parcours?

    De lengte van de parcours verschilt van stad tot stad, en varieert tussen de 2,5 en 3,5 kilometer.

  • Eten en drinken

    Op elke locatie van de Warmathon vind je op het centrale plein verschillende eet- en drankstanden. De snacks/dranken zijn verkrijgbaar met jetons, die je zowel met de betaalkaart als cash kan aankopen aan de “jetonkassa” op het centrale Warmathonplein. Aangekochte jetons worden niet terug genomen. Facturatie van aangekochte jetons is niet mogelijk.

  • Is er opbergruimte voor mijn sporttas?

    Om veiligheidsredenen vragen we zo weinig mogelijk sporttassen mee te brengen naar de site. Breng je toch een tas mee, maak dan bij voorkeur gebruik van een transparante tas. Hou rekening met mogelijke extra controles. Alle sporttassen kunnen achtergelaten worden bij een gratis ‘bewaarplaats sporttassen’ op het centrale plein. Persoonlijke bezittingen moeten in een afgesloten sportzak zitten vooraleer ze kunnen worden achtergelaten. De organisatie is niet verantwoordelijk voor beschadigingen of diefstal van materiaal.

  • Kan ik mijn huisdier meenemen naar de Warmathon?

    Honden en/of andere huisdieren zijn niet toegelaten op de loopparcours. Op het centrale plein zijn honden aan de leiband wel toegelaten. Een blindengeleide hond op het parcours is toegestaan. In Gent geldt een algemeen verbod op huisdieren op de volledige site van de Blaarmeersen.

  • Mag ik een (eigen) actie of verkoop organiseren op de site van de Warmathon?

    Om organisatorische redenen is het niet toegestaan een actie of verkoop ten voordele van eender welk goed doel te organiseren op de Warmathon-sites.

  • Algemene Voorwaarden

    ALGEMENE VOORWAARDEN WARMATHON - DE WARMSTE WEEK

    Door zich in te schrijven, verklaart de deelnemer zich akkoord met onderstaande algemene voorwaarden.

    1. De deelname is pas geldig na betaling van het inschrijvingsgeld.
    2. In geval van niet-deelname, ongeacht om welke reden, kan de deelnemer geen aanspraak maken op de terugbetaling van het inschrijvingsgeld.
    3. De locatie en datum van je inschrijving kan niet meer gewijzigd worden na betaling.
    4. Indien het evenement op grond van uitzonderlijke omstandigheden niet kan doorgaan, kan de organisatie niet verplicht worden tot terugbetaling van het inschrijvingsgeld.
    5. Deelnemen vereist een goede gezondheid. De deelnemer verklaart te voldoen aan deze voorwaarde. De organisatie beveelt voor deelname een preventief sportmedisch onderzoek aan bij een erkend sportarts.
    6. De organisatie is niet verantwoordelijk voor verlies en/of diefstal van persoonlijke voorwerpen van de deelnemer.
    7. Het borstnummer moet tijdens de volledige Warmathon gedragen worden.
    8. Fietsen, gemotoriseerde voertuigen en rollerblades, niet eigen aan de organisatie, zijn verboden op het parcours tijdens de Warmathon.
    9. VRT is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens van deelnemers aan de Warmathon die door of voor haar zullen worden verwerkt met respect voor de persoonlijke levenssfeer zoals bepaald door de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG en nationale uitvoeringswetten (de Algemene Verordening Gegevensbescherming) en in overeenstemming met haar privacy-beleid.
  • Is er een minimum leeftijd om deel te mogen nemen?

    Iedereen mag deelnemen aan de Warmathon. Kinderen onder de 12 jaar moeten onder begeleiding zijn van een meerderjarige. Wie op het parcours komt, moet beschikken over een geldig startnummer. Dit omwille van de verzekering van de deelnemer.

  • Is een buggy/kinderwagen of rolstoel toegelaten op het parcours?

    Dit is toegelaten. Hou er wel rekening mee dat elke deelnemer die op het parcours komt omwille van het verzekeringsaspect dient ingeschreven te zijn en moet beschikken over een officieel startnummer. 

    In de meeste gevallen is het volledige parcours berijdbaar met een rolstoel, als deze is aangepast voor buitenactiviteiten. De ondergronden op de verschillende locaties verschillen van structuur, bvb. gras, bosondergrond, grint, asfalt, beton. Alle parcours zijn trappenvrij. Het centrale plein is ook steeds bereikbaar, maar ook hier is steeds een grasondergrond. Aangepast toilet is voorzien op elke site.

  • Kan ik met bankkaart betalen?

    Jetons voor de cateringstanden kan je aan de jeton-kassa aankopen, zowel met betaalkaart als cash.

  • Mijn betaling is niet gelukt! Wat nu?

    Indien je inschrijving niet is gelukt of de betaling niet tijdig werd afgerond, moet je 24u wachten. Pas na 24u kan je opnieuw inschrijven. Rond je inschrijving/betaling binnen de 10min af. Heb je nog vragen bij het inschrijven? Mail dan naar ticketswarmathon@golazo.com

  • Kan ik als supporter naar de Warmathon komen?

    Je kan vrienden, collega’s en familie aanmoedigen tijdens de Warmathon. Het centrale plein, waar de cateringstanden en podium staan, is gratis toegankelijk. Wie wil deelnemen aan de Warmathon, en dus op het loopparcours komt, dient wel ingeschreven te zijn en te beschikken over een geldig startnummer.

  • MAG IK DE NAAM “WARMATHON” GEBRUIKEN VOOR MIJN EIGEN (SPORT)EVENT?

    De “Warmathon” is een geregistreerde merknaam van VRT. Deze naam mag niet gebruikt worden voor bvb de organisatie van je eigen (sport)event, dit om verwarring met de officiële Warmathon te vermijden. Heb je hierover een vraag, dan kan je deze stellen via info@dewarmsteweek.be

  • Kan ik de VZW waarvoor ik loop een extra financieel steuntje geven?

    Vanaf dit jaar kan je je zelf gekozen goed doel nog een extra duwtje in de rug geven door je bijdrage te verhogen. Je basisinschrijving voor de Warmathon kost 15 euro. Hiervan gaat 10 euro rechtstreeks en belastingvrij naar je zelf gekozen goed doel. De resterende 5 euro (incl 21% BTW) dekt ondermeer je verzekering als deelnemer op het parcours, water bij het finishen en geeft recht op een officieel startnummer. Wie dat wil kan een vrij bedrag toevoegen dat rechtsreeks naar je persoonlijk goed doel gaat. Het bedrag bepaal je zelf. Er zijn geen minima of maxima. Je kan dit ingeven op de betaalpagina bij het afsluiten van je registratie. Bij de Warmathon kunnen geen fiscale attesten uitgereikt worden.

  • Wat is de Motiveter?

    Elke ingeschreven deelnemer van de Warmathon ontvangt dit jaar een exclusief paar MOTIVETERS. De Motiveter is precies wat de naam doet vermoeden. Een paar strakke opvallende veters die je verdient omdat jij loopt/stapt of jogt voor je zélf gekozen goed doel.Je ontvangt ze op de Warmathon, bij het afhalen van je startnummer. Dus haal die oude veters er snel uit, en wissel ze voor de blitse Motiveters van De Warmste Week (zolang de voorraad strekt). 

  • Waar vind ik de motiveter?

    Je ontvangt je paar Motiveters op de Warmathon, bij het afhalen van je startnummer. De Motiveter is niet te koop. Hij is enkel beschikbaar voor elke geregistreerde deelnemer van de Warmathon (zolang de voorraad strekt).

Ketnet-Koekenbak

  • Wat is de Ketnet-Koekenbak?

    Ook Ketnet organiseert dit jaar een grote actie voor de Warmste Week. Zit jij in een warme klas? Trek dan aan de mouw van je juf of meester en bak met je klas koekjes voor een goed doel dat jij met je klas belangrijk vindt.

  • KUNNEN ENKEL KLASSEN DEELNEMEN AAN DE KETNET-KOEKENBAK?

    Ja, enkel klassen kunnen zich inschrijven voor de Ketnet-Koekenbak. Per school kunnen meerdere klassen zich inschrijven of zelfs samenwerken. Maar ook in dat geval vragen we dat elke klas zich registreert.

    Kinderen niet in klasverband kunnen uiteraard ook aan de Warmste Week meedoen door een andere actie te registreren.

  • IK WIL EEN KOEKENBAK ORGANISEREN. HOE KIES IK MIJN GOED DOEL?

    Je kiest je goed doel uit de lijst van Vlaamse vzw’s die zijn goedgekeurd door de Koning Boudewijnstichting. Je vindt de lijst op dewarmsteweek.be. Staat de Vlaamse vzw waar jij een actie voor wil doen niet in de lijst, verwittig deze vzw – zij moeten zich eerst registreren via dewarmsteweek.be. De Koning Boudewijnstichting is verantwoordelijk voor de goedkeuring ervan.

  • IK WIL EEN KOEKENBAK ORGANISEREN VOOR VERSCHILLENDE GOEDE DOELEN. KAN DAT?

    Neen. Eén Koekenbak, één goed doel. Het staat je wel vrij om verschillende Koekenbakken te organiseren voor verschillende goede doelen. Maar het is belangrijk om deze dan apart te registreren op dewarmsteweek.be. Anders kan de Koning Boudewijnstichting niet instaan voor een correcte administratieve opvolging en verwerking.

  • IK HEB EEN KOEKENBAK GEORGANISEERD. HOE WEET IK DAT HET GELD GOED TERECHT KOMT?

    De Koning Boudewijnstichting ziet hierop toe: ze zorgen voor de verzameling en de uitbetaling van de gestorte gelden ten voordele van de aanvaarde goede doelen.

  • IK HEB EEN KETNET-KOEKENBAK GEORGANISEERD. KRIJG IK EEN FISCAAL ATTEST?

    Neen. De opbrengsten van deze acties geven nooit recht op een fiscaal attest. Dat bekom je enkel bij een rechtstreekse storting naar de begunstigde.

VZW's

  • WANNEER ONTVANGT HET GOEDE DOEL DE OPBRENGST?

    Vanaf midden januari 2019 zal de Koning Boudewijnstichting een eerste storting van opbrengsten van acties aan de goede doelen storten. Latere ontvangsten worden dan vervolgens uitgekeerd.

  • WELKE INFORMATIE MOET JE ALLEMAAL MEEGEVEN ALS VZW/GOEDE DOEL?

    Om in aanmerking te komen als goede doel moet ten minste de correcte naam en het ondernemingsnummer van de vzw ingevuld worden bij registratie op de website van De Warmste Week en minstens één (maar bij voorkeur meer) van de volgende gegevens:

     - adres van de hoofdzetel of de lokale afdeling van de vzw

     - telefoonnummer van een contactpersoon

     - e-mail adres van een contactpersoon

     - website van de vzw

    - Facebookpagina van de vzw

  • OVER GOEDEDOELEN.BE

    Indien je wenst dat actievoerders en schenkers snel duidelijke informatie vinden over je organisatie, dan raden we je sterk aan om je te registreren op de website www.goededoelen.be van de Koning Boudewijnstichting. Indien je reeds geregistreerd bent op www.goededoelen.be kijk dan of je gegevens geactualiseerd zijn.

    Een goedkeuring voor goededoelen.be staat los van een goedkeuring voor De Warmste Week.

  • WAT IS DE ROL VAN DE KONING BOUDEWIJNSTICHTING?

    De Koning Boudewijnstichting staat in voor de goedkeuring van de voorgestelde goede doelen. Zij gaat na of aan de drie vermelde criteria is voldaan. Ze beslist autonoom en communiceert niet over de motieven om een vzw al dan niet als goed doel te aanvaarden. De Koning Boudewijnstichting staat in voor de ontvangst van de opbrengst en voor de uitbetaling van de gestorte gelden ten voordele van de aanvaarde goede doelen.

  • TOT WANNEER KAN EEN VZW ZICHZELF KANDIDAAT STELLEN ALS GOED DOEL?

    Je kan je opgeven als goed doel voor De Warmste Week vanaf de zomer t.e.m. 4 november 2018. 

  • KAN EEN VZW ZICHZELF KANDIDAAT STELLEN ALS GOED DOEL?

    Ja, een vzw kan zichzelf kandidaat stellen als goed doel. De vzw wordt daarna door de Koning Boudewijnstichting getoetst aan de 3 voorwaarden waar een vzw aan moet voldoen om erkend te worden als goede doel van De Warmste Week. Een goed doel registreren kan tot 4 november 2018.

  • WAT ALS ONZE VZW DIT JAAR NIET MEER WIL MEEDOEN?

    Geen probleem. Eind mei 2018 ontvangen alle vzw's een e-mail met daarin de procedure om niet meer mee te doen als goede doel van De Warmste Week. Door je deelname voor dit jaar te weigeren zullen er geen acties voor jouw goede doel georganiseerd worden.

  • ONZE VZW WAS VORIG JAAR AL EEN GOED DOEL, DOEN WE AUTOMATISCH OPNIEUW MEE?

    Ja. Maar we vragen je wel nog om even je gegevens na te kijken. Alle vzw's ontvangen eind mei een e-mail met daarin de juiste procedure. 

  • WAT GEBEURT ER ALS MIJN VZW IS AFGEKEURD?

    Als je vzw niet voldoet aan de criteria van de Koning Boudewijnstichting ontvang je daarover een e-mail.

  • WAT GEBEURT ER ALS MIJN VZW IS GOEDGEKEURD?

    Na goedkeuring door de Koning Boudewijnstichting ontvang je een login voor dewarmsteweek.be. Via de site kan je de gegevens van je vzw beheren. Die gegevens zijn onder andere nodig om jullie na afloop de opbrengst te bezorgen.

  • Wie oordeelt over de aanvaarding van een vzw als goed doel van De Warmste Week?

    De Koning Boudewijnstichting staat in voor de aanvaarding van de voorgestelde goede doelen. Zij gaat na of aan de drie voormelde criteria is voldaan. Ze beslist autonoom en communiceert niet over de motieven om een vzw al dan niet als goed doel te aanvaarden. De VRT en Studio Brussel hebben geen rol in de selectie.

  • Aan welke voorwaarde moet een vzw voldoen als goed doel van De Warmste Week?

    De voorwaarden om als vzw te voldoen als goed doel van de warmste week zijn: 

    1. Ze is een vereniging zonder winstoogmerk (vzw). De vereniging is een vzw of een stichting naar Belgisch recht, met Nederlandstalige statuten, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad en opgericht uiterlijk op 31 december 2017. Ze gebruikt het Nederlands voor alle administratieve handelingen. De vzw of de stichting van openbaar nut kan eigen activiteiten in 2018 voorleggen die in overeenstemming zijn met de doelstellingen zoals geformuleerd in de statuten.  Feitelijke verenigingen komen niet in aanmerking. Private stichtingen worden beoordeeld op hun maatschappelijke finaliteit.
    2. Ze is Vlaams. De vzw of stichting is gevestigd in Vlaanderen of Brussel. Dat betekent dat de maatschappelijke zetel van de organisatie in Vlaanderen of Brussel is gevestigd, maar het kan ook gaan om een lokale afdeling. Ze heeft haar werking in Vlaanderen of daarbuiten.
    3. Ze wordt beschouwd als een “goed doel”. De vzw zet zich in voor de levenskwaliteit van andere mensen en hun omgeving. Komen niet in aanmerking: verenigingen die uitsluitend activiteiten organiseren voor hun eigen leden, politieke partijen, onderwijsinstellingen ( incl. oudercomités, ...), vzw’s die opgericht zijn door de overheid, verenigingen die voornamelijk fondsen werven voor andere vzw’s of voor bepaalde individuen, bedrijfsfederaties, werkgevers- en werknemersorganisaties, jeugdbewegingen, serviceclubs.

    Deze voorwaarden moeten allemaal vervuld zijn.

Het Vlammetje

  • Wat is Het Vlammetje?

    Iedereen zorgt voor iedereen en dat kan ook jij bewijzen door het Vlammetje van De Warmste Week te dragen en zo de meer dan 1000 vzw's te steunen. Koop jouw Vlammetje en steun zo alle goede doelen tijdens De Warmste Week. Het Vlammetje kost 2 euro en is te koop vanaf 1 december.

  • Waar kan ik Het Vlammetje kopen?

    De vlammetjes zijn dit jaar enkel te koop via dewarmsteweek.be. Je kan ze kopen vanaf 1 december.

Nog vragen