Bierviltjes als nieuwe alcoholcontrole

Op

Vijf studenten aan de AP Hogeschool starten een bewustzijnscampagne genaamd VL0,0. Met deze campagne wil VL0,0 jongeren bewuster maken over de gevaren van dronken fietsen bij het uitgaan. De vijf studenten ontwerpen verschillende bierviltjes, waar telkens een grappige opdracht op afgebeeld is. De opdrachten zijn niet alleen leuk om te doen, ze werken ook meteen als alcoholcontrole. Kan je de eenvoudige opdracht niet meer goed uitvoeren? Kruip dan best niet achter het stuur of op je fiets, want je hebt blijkbaar een glaasje te veel op.

(Te) dronken fietsen

De vrienden gaan zelf geregeld uit en merken in hun omgeving dat veel jongeren toch zat op de fiets stappen. “De meeste jongeren zien dronken fietsen als enige oplossing”, vertelt Kobe Van Genechten, medeoprichter van VL0,0. “Het viel op dat jongeren niet bewust waren over de gevaren van fietsen als ze te veel op hebben.“

Organiseer jij ook een actie ten voordele van De Warmste Week? Registreer hem dan nu hier!